1 Ocak 2019 Salı

İhracata başlamak


İhracata Başlamak


     Yurt içi pazarın daralması nedeniyle artık ihracatı düşünme zamanı gelmiştir. Eğer ihracat konusunda yeterli deneyiminiz yoksa başlangıç sizin için çok zor olacaktır.  Başlangıç sürecine deneyimli bir ihracat danışmanıyla girmek sizlere büyük avantajlar sağlayacaktır.

     Sizlere ihracata yönelik olarak yapmanız gereken hususları aşağıda açıklamaya çalıştım.

1. İhracat ve Pazar Araştırması konusunda danışmanlık hizmeti almalısınız.
2. İhracat Md. lüğü kurmalısınız. İhracat Müdürü ve İhracat Uzmanına ihtiyacınız bulunmaktadır. Bu kişiler Dış Ticaret Uzmanlığı kursu almış ve sertifikalı olmalıdır. 
3. Websitenizi en azından ve öncelikle İngilizce, Rusça, Çince ve Arapça olarak dizayn etmelisiniz.
4. Müşteri Portföyü oluşturabilmek için;
           a.      EUROPAGES, ALİBABA, TRADEINDIA gibi dünya genelinde öncel durumda olan tanıtım sitelerine ücretsiz üyeliklerin yanında birkaç tanesine de tam üye olunmalıdır.  Vergi ve sigorta borcunuz yoksa bu konuda KOSGEB teşvikleri de alabilirsiniz.
          b.      En az birer Yurt içi ve yurt dışı uluslararası fuarlara katılıp stant açmalısınız.  Bu konuda vergi ve sigorta borcunuz yoksa KOSGEB teşviklerinden yararlanabilirsiniz. Yaklaşık olarak her şey dahil bir yurt içi uluslararası fuara katılım; 10.000 Euro, Yurt Dışı fuar katılım maliyeti ise 15.000 Euro bulabilmekte, teşvik geri ödemeleri 3-5 ay sonra olmaktadır. Aşağıda katılabilecek fuarlardan örnekler sunulmuştur. 
                              Yurt içi fuar; Food İstanbul 2019, Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı


Fuar Tarihleri: 04~07 Eylül 2019, Yeşilköy İstanbul
Ürünler: Süt, Et, Şekerleme, Konserve, Çay Ve Kahve, Deniz Ürünleri, Dondurulmuş Hazır Gıda, Yağ, Bakliyat, Baharat, İçecekler, Ambalaj, Paketleme Gıda İşlem, Ambalaj ve Makineleri,
Yurt dışı fuar:
  o   Gulfood 2019, Uluslararası Gıda ve Otel Ekipmanları Fuarı,
17~21 Şubat 2019  |  BEA – Dubai
  o   Anuga, Yiyecek ve Içecek Fuari, 05~09 Ekim 2019  ALMANYA – Köln
c. Yurt içi ve yurt dışı müşteri firma ziyaretleri, toplantılar ve görüşmelere katılım sağlanmalıdır.
ç. TRADEMAP gibi sitelerden Pazar araştırması yapılmalı, ürün bazında potansiyel alıcı ülkeler, firmalar, yıllık alım miktarı, gümrük oranları vsv gibi, inceleme ve analizler yapılarak hedef pazar tespit edilmelidir.
5.      İhracatı destekleme teşvikleri üzerinde çalışılmalı ve yararlanılmalıdır. Örneğin Markalaşma, Turquality, Fuarlara katılım, Dahilde İşleme Rejimi, Serbest Bölgeler, Yurt dışı tanıtım ofisleri vsvs gibi.
6.      Ürünlerin ihracatı için sistem kurmalısınız.
a. Bulunduğunuz bölgede sağlık sertifikaları ve diğer belgeleri ile gerekli kontrollerini Ticaret Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı İl Müdürlüklerinden yaptırılmalı, 
b. Paketleme ve paletleme işlemleri, palet ve konteynır hesaplama ve ihtiyacı belirleme, ambalaj cinsi ebadı özellikleri vs. yaptırılmalı, 
c.    Nakliye firması Konteynır ile ürünü bulunduğunuz bölgeden teslim almalı, 
d. İstanbul / Kocaeli çıkış limanlarının birinde gümrük işlemleri yapılmalı,  müşteriye göre İzmir, Mersin çıkışlı da olabilir.

7.      Ürün fiyatı tespiti yaparken teslim şekli, ödeme şekli, ürün toplam miktarı, ambalajlama şekli, navlun, sigorta ve gümrük ücretlerini de göz önüne almalısınız. 

8.      Bu maksatla; İstanbul merkezli sağlam bir Gümrük Müşavirliği ile çalışmalısınız.   

9.      Ulaştırma ve nakliye önemli, deniz yollarını kullanmalısınız. İyi bir uluslararası nakliye şirketi ile çalışmalısınız. 

10. İyi bir grafiker ile çalışmalısınız. Kısa sürede müşterinin talebi doğrultusunda etiketlere ihtiyacınız olacaktır.

11. Öncelikle bulunduğunuz bölgenin İhracatçılar Birliğine veya herhangi birine üye olmalısınız. 

İhracat konusunda her türlü  sorularınız için bloguma yazabilirsiniz. 
İhracatın gerçekleşmesinin tüm safhalarında yukarıda listelediğim tüm faaliyetleri ve bunların diğer gereksinimlerini kapsayacak şekilde sizlere İhracat ve Pazar Araştırması konusunda danışmanlık hizmeti verebilirim. 

Sadık YILDIZ
İhracat Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder