13 Şubat 2017 Pazartesi

Almanya Pazarına Girmek-4

ALMANYA PAZARINA GİRMEK-4
           


1. Ajans veya Dağıtıcı Kullanmak
2. Ofis Açmak
3. Bayilik
4. Direkt Satış
5. Internet üzerinden direkt pazarlama
E-Pazarlama direktifi (2000/31/EC) direkt satışlar için belirli özel gereklilikler getirmiştir. Örneğin promosyon uygulamaları tüketiciyi yanlış yönlendirmemeli, kaliteye uygunluğu gösteren unsurlar açık olmalı ve kolayca erişilebilmelidir. Direktif e-pazarlama işlemlerinin servis sağlayıcı üzerinden ülke ticaret kayıtlarını tutan merkeze bildirimini zorunlu kılmaktadır. Böylece katma değer vergileri toplanması sağlanacaktır. Avrupa Komisyonu bu direktifin güncellenmesi için danışmanlık yapmaktadır.
Detaylı bilgi için;
Almanya’da birçok kuruluş mal ve hizmetlerini satmak için direkt pazarlama yöntemini kullanmaktadır. En çok kullanılan yöntemler; e-posta, internetten pazarlama, telefonla pazarlama, direkt mesajla pazarlama ve yayın içerisine sokmaktır.   
Almanya’da direkt pazarlama yöntemini kullanmanın tuzaklarını bilmek çok önemlidir. Nedir bu tuzaklar bakalım; Verilerin korunması ve kişisel haklar son derece bağlayıcıdır. Tüketiciyi koruma kılavuzu ve rekabetçi reklamcılığın da çok katı kuralları vardır. Şirketlerin mutlaka bir avukatı olması tavsiye edilir. Diğer mevcut zorluklar haksız rekabet kuralları ve iade işlemleridir.
6. Birleşik Girişim/Lisans
Birleşik Girişim;
Alman Rekabet Yasası; Birleşik Girişimi en zor işlerden biri haline getirmiştir. Bu konuda Federal Kartel Ofisi yetkili kılınmıştır. Yasa birleşik girişimim gerçek girişimciler tarafından gerçekleştirilmesini gerekli kılmıştır.  Bu şu anlama gelmektedir;
-       Sadece satış ve dağıtım gibi yardımcı fonksiyonları aileleri adına yerine getiren organizasyonlar birleşik girişim olarak tanımlanamazlar,
-       Birleşik Girişim; bu işi yapmak için gerekli ekipman ve personelini bildirmelidir.
Federal Kartel Ofisi; eğer birleşme baskın bir durum yaratacaksa örneğin bir tekel yaratacaksa bu birleşmeyi engeller.
Lisans

Alman antitröst yasası;  tekelleşme olmayan bir ortamda şirketlerin endüstriyel mal haklarını kullanmalarına ve yeniliklerine patent almaya kısıtlama getirmez,

Bir sonraki yazımda Almanya ve AB ülkelerinde Kamu Kurumlarına satış ile ilgili yasalara değineceğim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder