10 Şubat 2017 Cuma

Almanya Pazarına Girmek-3

ALMANYA PAZARINA GİRMEK
           


1. Ajans veya Dağıtımcı Kullanmak
2. Ofis Açmak
3. Bayilik
4. Direkt Satış
AB; tüketici ürünleri için direkt satışların kurallarını düzenlemeye devam etmektedir. Çok geniş kapsamlı kurallar bulunmaktadır. Bu kurallara riayet direkt satışın en zor kısmıdır. Şirketler özellikle satış öncesinde tüketiciye sağlanacak bilgilerin tamamiyetinden emin olmalılar. Bu da tüketici veri bankasının kullanılması ve bilgilerin toplanmasını kritik hale getirmektedir.
Sizlere aşağıda, AB nin uzaktan satış ve online satış kuralları hakkında özet bir bilgi sunacağım. Ayrıca ihracatçılar için direkt satış modelini uygulamada üye ülkelerin gerekliliklerine uymak önemli bir husustur.  
a.    Tüketici Bilgilerinin İşlenmesi
AB’nin direkt satışlarda da geçerli olan şahsi verilerin kullanılmasını kısıtlayan kati kuralları vardır. Bu kurallara çok dikkat etmek gerekmektedir. Daha detaylı bilgiler Bilgi Güvenliği başlığı altında ayrıca ele alınacaktır.
b.    Uzaktan Satış Kuralları
2011 yılında AB tüketicileri koruma kuralların gözden geçirerek; mevcut birçok kuralları birleştirdi ve 13 Haziran 2014 tarihinde “the Consumer Rights Directive” Tüketici Hakları Direktifi adı altında yayınlayarak uygulamaya soktu. Direktifte tüketici sözleşmesinin yapılmasından önce satıcı tarafından tüketiciye sunulması gereken temel bilgiler bulunmaktadır. Aynı zamanda; geri çekme hakkı, ödeme araçlarının kullanılmasının fiyatı ve ön işaretli kutuların yasaklanmasını düzenlemektedir.
c.     Uyuşmazlıkların Çözümünde Alternatifler
2013 yılında AB uyuşmazlıkların çözümünde alternatifleri kurallaştırmıştır. Bu kurallar tüketiciye her satış yönteminde ister yerel olsun ister gümrükten geçsin kaliteyi esas göstererek iade hakkı vermektedir. E satışlar hakkında yeni bir düzenleme Ocak 2016 tarihinde yürürlüğe sokuldu ve online ödemelerden kaynaklanan uyuşmazlıklar için geniş düzenlemeleri içermektedir.
d.    Yeni Kanun
Aralık 2015’de Avrupa Komisyonu, dijital içerikli ürünlerin satışı sözleşmesi ile malların diğer uzak mesafe satışları ve online satışlar sözleşmesi adı altında iki taslak direktif yayınladı.
Direktif; sadece B2C satışları içermekte olup, müzik, sinema, oyunlar, apps uygulamaları, film, sosyal medya, cloud depolama hizmetleri, sport etkinliklerinin yayımı, görsel modelleme, 3D yazıcı ve bunlara bağlantılı ev eşyaları ve oyuncak gibi hususları kapsamaktadır. Aynı zamanda ister para transferi ister tüketici verilerinin transferi olsun her türlü transferde uygulanmaktadır.
Direktiflerin halen Avrupa Parlamentosu ve Konseyi tarafından detaylı incelenmesi devam etmekte olup, 2017 yılının ilk yarısında onaylanması beklenmektedir.
Detaylı bilgi için; 
e.    Finans Hizmetlerinin Uzak Mesafeli Satışı
 Finans hizmetleri Haziran 2002’de yayınlanan iki ayrı direktif ile düzenlenmiştir. Daha önce yayınlanmış olan 3 ayrı direktifin gözden geçirilmesi ile oluşturulan bu düzenleme satıcı ile tüketicinin yüz yüze gelmediği satışların parasal transferlerinde ağırlıklı olarak tüketiciyi koruma altına almaktadır. Ayrıca kötü amaçlı pazar uygulamalarından kaçınmak için; sözleşme bilgilerinin sunulması için kriterleri de içermektedir.  
Detaylı bilgi için; 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder