ALMANYA
PAZARINA GİRMEK
1. Ajans veya Dağıtımcı Kullanmak
2. Ofis Açmak
3. Bayilik
4. Direkt Satış
AB; tüketici ürünleri için direkt
satışların kurallarını düzenlemeye devam etmektedir. Çok geniş kapsamlı
kurallar bulunmaktadır. Bu kurallara riayet direkt satışın en zor kısmıdır.
Şirketler özellikle satış öncesinde tüketiciye sağlanacak bilgilerin
tamamiyetinden emin olmalılar. Bu da tüketici veri bankasının kullanılması ve
bilgilerin toplanmasını kritik hale getirmektedir.
Sizlere aşağıda,
AB nin uzaktan satış ve online satış kuralları hakkında özet bir bilgi
sunacağım. Ayrıca ihracatçılar için direkt satış modelini uygulamada üye
ülkelerin gerekliliklerine uymak önemli bir husustur.
a.
Tüketici
Bilgilerinin İşlenmesi
AB’nin direkt satışlarda da geçerli olan şahsi
verilerin kullanılmasını kısıtlayan kati kuralları vardır. Bu kurallara çok
dikkat etmek gerekmektedir. Daha detaylı bilgiler Bilgi Güvenliği başlığı
altında ayrıca ele alınacaktır.
b.
Uzaktan Satış Kuralları
2011
yılında AB tüketicileri koruma kuralların gözden geçirerek; mevcut birçok
kuralları birleştirdi ve 13 Haziran 2014 tarihinde “the Consumer Rights
Directive” Tüketici Hakları Direktifi adı altında yayınlayarak uygulamaya
soktu. Direktifte tüketici sözleşmesinin yapılmasından önce satıcı tarafından
tüketiciye sunulması gereken temel bilgiler bulunmaktadır. Aynı zamanda; geri
çekme hakkı, ödeme araçlarının kullanılmasının fiyatı ve ön işaretli kutuların
yasaklanmasını düzenlemektedir.
c.
Uyuşmazlıkların
Çözümünde Alternatifler
2013
yılında AB uyuşmazlıkların çözümünde alternatifleri kurallaştırmıştır. Bu
kurallar tüketiciye her satış yönteminde ister yerel olsun ister gümrükten
geçsin kaliteyi esas göstererek iade hakkı vermektedir. E satışlar hakkında
yeni bir düzenleme Ocak 2016 tarihinde yürürlüğe sokuldu ve online ödemelerden kaynaklanan
uyuşmazlıklar için geniş düzenlemeleri içermektedir.
d.
Yeni Kanun
Aralık
2015’de Avrupa Komisyonu, dijital içerikli ürünlerin satışı sözleşmesi ile malların
diğer uzak mesafe satışları ve online satışlar sözleşmesi adı altında iki
taslak direktif yayınladı.
Direktif;
sadece B2C satışları içermekte olup, müzik, sinema, oyunlar, apps uygulamaları,
film, sosyal medya, cloud depolama hizmetleri, sport etkinliklerinin yayımı,
görsel modelleme, 3D yazıcı ve bunlara bağlantılı ev eşyaları ve oyuncak gibi hususları
kapsamaktadır. Aynı zamanda ister para transferi ister tüketici verilerinin
transferi olsun her türlü transferde uygulanmaktadır.
Direktiflerin
halen Avrupa Parlamentosu ve Konseyi tarafından detaylı incelenmesi devam
etmekte olup, 2017 yılının ilk yarısında onaylanması beklenmektedir.
Detaylı bilgi
için;
Tüketici
İlişkileri Ana Sayfa; http://ec.europa.eu/consumers/index_en.htm
Tüketici Hakları: http://ec.europa.eu/justice/consumer-marketing/rights-contracts/directive/index_en.htm
Tüketici Hakları: http://ec.europa.eu/justice/consumer-marketing/rights-contracts/directive/index_en.htm
e.
Finans Hizmetlerinin Uzak
Mesafeli Satışı
Finans hizmetleri Haziran
2002’de yayınlanan iki ayrı direktif ile düzenlenmiştir. Daha önce yayınlanmış
olan 3 ayrı direktifin gözden geçirilmesi ile oluşturulan bu düzenleme satıcı
ile tüketicinin yüz yüze gelmediği satışların parasal transferlerinde ağırlıklı
olarak tüketiciyi koruma altına almaktadır. Ayrıca kötü amaçlı pazar uygulamalarından
kaçınmak için; sözleşme bilgilerinin sunulması için kriterleri de içermektedir.
Detaylı bilgi
için;
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0065:EN:NOT
PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder