6 Mart 2017 Pazartesi

Almanya'da Dağıtım ve e-ticaret

ALMANYA’DA DAĞITIM VE E-TİCARET
           


Almanya’da çok çeşitli dağıtım ve satış kanalları vardır. Belirli kıstlamalar olsa bile kartopu ve piramit dağıtım sistemi vardır. Detaylı bilgiler için: www.wettbewerbszentrale.de
Ekspres Teslim
Birçok uluslararası ekspres teslim firmaları Almanya’da faaliyet göstermektedir. Bunların içinde merkezi Almanya’da bulunan DHL ve Hermes, FedEx ve UPS önemli sayılabilir. Bu şirketler hem iç hem de ülke dışı taşımacılık yapar ve çok geniş dağıtım ağı ile uygun fiyatlarda hizmet sağlar. Hizmetleri elektronik olarak desteklenmektedir. Ekspres dağıtım şirketleri 209,000 çalışanı ile Almanya’da 2015 yılında 3 milyar adet paketin dağıtımını yapmıştır.
Satış Etkenleri ve Teknikleri
Dünyanın diğer yerlerinde olduğu gibi Almanya’da da pazarda başarılı olmak uzun dönemli bağlantılara ihtiyaç gösterir. Böylece sürdürülebilir bir satış ve gelişme sağlanabilir. Bazı Alman firmaları uzun dönemli sözleşmelerden ve satış sonrası hizmetlerden kaçınmaktadır. Almanya’ya ihracatta sürekli ve uzun dönemli sözleşmelerle iş yapacak firmayı bulmak önemlidir.
E-ticaret
14 yaş üstü 51 milyon internet kullanıcısı 2015 yılında 62 milyon ABD doları satışla Almanya’yı Avrupa lideri yapmıştır. Amozon.de online satışta 11,8 milyon ABD Doları ile birinci sıradadır. Internet kullanıcılarının % 51 mobil internet kullanmaktadır. En çok satışı yapılan ürünler; ayakkabıi kıyafet, kitap, magazin, elektronil malzemeler, film, kozmetik, yiyecek ve oyuncaktır. Fiyat ve ürün çeşitliği ve güven satışlarda önemli rol oynamaktadır. 2017 yılı için GSH’nın yarısından fazlasının e-ticaretten gelmesi beklenmektedir.
AB Kuralları
Dijital Tek Pazar (DSM-Digital Single Market) yaratmak Avrupa Komisyonunu on önceliklerden biridir. Bütün amaç; düzenleyici kuralları ve bariyerleri azaltmak Avrupa’da  e-ticaretten e-devlete  online işlemlerini yaygınlaştırmaktır. Böylece tüm Avrupa içerisinde 28 ülke içinde sınırsız harmonize edilmiş ve iş hayatını destekleyen bir pazar kurulması sağlanacaktır.
Bu stratejinin üç önemli ayağı bulunmaktadır.
I-            e-ticaret
-       Tüm Avrupa’da tüketicilerin ürün ve hizmetlere online en iyi şekilde ulaşması
-       Sınır geçişlerinde online işlemler için engel ve bariyerlerin kaldırılması

II-          Dijital ağ ve hizmetler
-       Yüksek hızlı, emniyetli ve güvenilir bir altyapı hizmetine ulaşmak,
-       Yenilik, yatırım ve uygun rekabet için doğru kuralları belirlemek,

III-       Avrupa Dijital Ekeonomi için potensiyel büyüme
-       Bulut teknolojisi ve büyük veriler gibi bilgi teknolojilerini altyapılarına yatırım ile endüstriyel rekabet ve yetenekleri geliştirmek için araştırma ve yenilik yatırımları,
-       Karşılıklı çalışabilirliği ve standardisayonu arttırmak,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder