ALMANYA’DA
DAĞITIM VE E-TİCARET
Almanya’da çok çeşitli dağıtım ve satış kanalları vardır. Belirli
kıstlamalar olsa bile kartopu ve piramit dağıtım sistemi vardır. Detaylı
bilgiler için: www.wettbewerbszentrale.de
Birçok
uluslararası ekspres teslim firmaları Almanya’da faaliyet göstermektedir.
Bunların içinde merkezi Almanya’da bulunan DHL ve Hermes, FedEx ve UPS önemli
sayılabilir. Bu şirketler hem iç hem de ülke dışı taşımacılık yapar ve çok
geniş dağıtım ağı ile uygun fiyatlarda hizmet sağlar. Hizmetleri elektronik
olarak desteklenmektedir. Ekspres dağıtım şirketleri 209,000 çalışanı ile
Almanya’da 2015 yılında 3 milyar adet paketin dağıtımını yapmıştır.
Satış
Etkenleri ve Teknikleri
Dünyanın
diğer yerlerinde olduğu gibi Almanya’da da pazarda başarılı olmak uzun dönemli
bağlantılara ihtiyaç gösterir. Böylece sürdürülebilir bir satış ve gelişme
sağlanabilir. Bazı Alman firmaları uzun dönemli sözleşmelerden ve satış sonrası
hizmetlerden kaçınmaktadır. Almanya’ya ihracatta sürekli ve uzun dönemli
sözleşmelerle iş yapacak firmayı bulmak önemlidir.
E-ticaret
14 yaş üstü 51 milyon internet kullanıcısı 2015 yılında 62 milyon
ABD doları satışla Almanya’yı Avrupa lideri yapmıştır. Amozon.de online satışta
11,8 milyon ABD Doları ile birinci sıradadır. Internet kullanıcılarının % 51
mobil internet kullanmaktadır. En çok satışı yapılan ürünler; ayakkabıi
kıyafet, kitap, magazin, elektronil malzemeler, film, kozmetik, yiyecek ve
oyuncaktır. Fiyat ve ürün çeşitliği ve güven satışlarda önemli rol
oynamaktadır. 2017 yılı için GSH’nın yarısından fazlasının e-ticaretten gelmesi
beklenmektedir.
AB Kuralları
Dijital
Tek Pazar (DSM-Digital Single Market) yaratmak Avrupa Komisyonunu on
önceliklerden biridir. Bütün amaç; düzenleyici kuralları ve bariyerleri
azaltmak Avrupa’da e-ticaretten
e-devlete online işlemlerini yaygınlaştırmaktır.
Böylece tüm Avrupa içerisinde 28 ülke içinde sınırsız harmonize edilmiş ve iş
hayatını destekleyen bir pazar kurulması sağlanacaktır.
Bu
stratejinin üç önemli ayağı bulunmaktadır.
I-
e-ticaret
- Tüm
Avrupa’da tüketicilerin ürün ve hizmetlere online en iyi şekilde ulaşması
- Sınır
geçişlerinde online işlemler için engel ve bariyerlerin kaldırılması
II-
Dijital
ağ ve hizmetler
- Yüksek
hızlı, emniyetli ve güvenilir bir altyapı hizmetine ulaşmak,
- Yenilik,
yatırım ve uygun rekabet için doğru kuralları belirlemek,
III-
Avrupa
Dijital Ekeonomi için potensiyel büyüme
- Bulut
teknolojisi ve büyük veriler gibi bilgi teknolojilerini altyapılarına yatırım
ile endüstriyel rekabet ve yetenekleri geliştirmek için araştırma ve yenilik
yatırımları,
- Karşılıklı
çalışabilirliği ve standardisayonu arttırmak,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder