ALMANYA’YA
İHRACATTA BİLİNMESİ GEREKENLER-1
(13
Ocak 2017 tarihinde güncellenmiştir)
Temel ekonomik göstergeler ve istatistiklere
göre Almanya Avrupa Birliği içerisinde ihracat için uygun bir pazar olarak
görülmektedir. Almanya dünyanın dördüncü büyük ekonomisine sahiptir, aynı
zamanda AB milli gelirinin beşte birinden fazlasını oluşturmaktadır. Almanya
Türkiye’nin en büyük ticari partnerlerinden biridir ve ihracatta birinci sırada
gelmektedir. Almanya sosyal pazar ekonomisi serbest piyasa ekonomisi
kurallarına göre işlemektedir, ancak hükümet uygulamaları ve geniş sosyal refah
planlanmaları açısından ciddi tedbirler mevcuttur.
Almanya 80,6 milyon nüfusu ile
Avrupa Birliğinin en büyük tüketici potansiyeline sahiptir. Bunun da ötesinde
Alman pazarının önemi sınırları dışına taşmaktadır. Bu muhteşem ticaret hacmi
MEDICA, Hannover Fuarı, CeBIT,
Automechanika ve ITB Turizm etkinlikleri gibi dünyanın en büyük ticari
etkinliklerinin Almanya’da yapılmasını sağlamaktadır.
Ticaret
hacmi, tüketici sayısı ve 28 Avrupa Birliği ülkelerinin tam merkezinde olan
coğrafi konumu; Almanya’yı gerek Avrupa’da gerekse dünya ticaretinde yer almak
isteyen ülkeler ve firmalar için köşe taşı yapmaktadır.
Alman
hükümeti; 2016 yılı için ekonomik büyümeyi % 1,7 olarak tahmin etmektedir ki bu
son on yılın ortalaması olan % 1,3’ün üzerindedir. 2015 yılı Almanya ihracatının
azalan büyümesinin baskısına rağmen birçok analistlerin uzun dönemli tahminleri
ile uyumlu olarak Alman ekonomisi büyümeye devam etmektedir.
Talepler dış kaynaklardan iç
piyasaya kaymaya başladı ki bunlar yakın dönemde ekonomik büyümenin ana
etkenidir. Bütçe fazlası, güçlü işbirliği verimliliğine rağmen, hükümet ve iş
dünyası yatırımları hızlandırmak için düşük faiz oranlarından çok az
yararlanabilmiştir.
Ekonomik ve mali kriz dönemi
süresince işgücü piyasası kendisini çabuk toparladı ve 2015’te önceki dönemlere
göre güçlü kaldı. Çalışan sayısı 2014 yılına göre 330,000 artarak (% 0,8) son
on yılın en yüksek rakamı olan 43 milyona ulaştı. Nisan 2016 tarihi itibariyle
43,433 kişi işe alındı, bu rakam Nisan 2015 tarihinde 42,700 olarak
gerçekleşmişti.
İşsizlik oranı 2005 yılında ulaştığı en yüksek
noktasından % 40 oranında düşmüş ve 1990 yılındaki birleşmeden beri en düşük
seviyeye ulaşmıştır. 2015 yılında
kayıtlı işsiz sayısı 2,8 milyondan daha azdır. ILO (Uluslararası Çalışma
Örgütü) kayıtlarına göre işsizlik oranı %6,4, Alman resmi kayıtlarına göre ise
% 4,6 olarak geçmiştir. Avrupa Birliği içerisinde Almanya genç işsiz sayısında
en düşük orana (% 7) (AB ortalaması % 19)sahiptir.
Mevcut hükümetin işgücü piyasası
ile ilgili düzenlemeleri, nükleer enerji döneminin sona ermeye yaklaşması
nedeniyle enerji fiyatlarının artması, demografik değişiklikler ve düşük
işsizlik rekabetçiliğin azalmasına neden olabilecek en büyük etkenlerdir.
Önemli pazarlarda yavaşlama, Avrupa
bölgesinin ekonomik olarak durgunlaşması, ihracatın azalması ve yatırımların
düşmesi, tüketicilerin güveninin azalması bütün bunlar büyümenin düşmesine
neden olabilir.
PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder