5 Şubat 2017 Pazar

Almanya'ya İhracatta Bilinmesi Gerekenler-1


ALMANYA’YA İHRACATTA BİLİNMESİ GEREKENLER-1
(13 Ocak 2017 tarihinde güncellenmiştir)

Temel ekonomik göstergeler ve istatistiklere göre Almanya Avrupa Birliği içerisinde ihracat için uygun bir pazar olarak görülmektedir. Almanya dünyanın dördüncü büyük ekonomisine sahiptir, aynı zamanda AB milli gelirinin beşte birinden fazlasını oluşturmaktadır. Almanya Türkiye’nin en büyük ticari partnerlerinden biridir ve ihracatta birinci sırada gelmektedir. Almanya sosyal pazar ekonomisi serbest piyasa ekonomisi kurallarına göre işlemektedir, ancak hükümet uygulamaları ve geniş sosyal refah planlanmaları açısından ciddi tedbirler mevcuttur.

                Almanya 80,6 milyon nüfusu ile Avrupa Birliğinin en büyük tüketici potansiyeline sahiptir. Bunun da ötesinde Alman pazarının önemi sınırları dışına taşmaktadır. Bu muhteşem ticaret hacmi MEDICA, Hannover Fuarı,  CeBIT, Automechanika ve ITB Turizm etkinlikleri gibi dünyanın en büyük ticari etkinliklerinin Almanya’da yapılmasını sağlamaktadır.

              Ticaret hacmi, tüketici sayısı ve 28 Avrupa Birliği ülkelerinin tam merkezinde olan coğrafi konumu; Almanya’yı gerek Avrupa’da gerekse dünya ticaretinde yer almak isteyen ülkeler ve firmalar için köşe taşı yapmaktadır.
Alman hükümeti; 2016 yılı için ekonomik büyümeyi % 1,7 olarak tahmin etmektedir ki bu son on yılın ortalaması olan % 1,3’ün üzerindedir. 2015 yılı Almanya ihracatının azalan büyümesinin baskısına rağmen birçok analistlerin uzun dönemli tahminleri ile uyumlu olarak Alman ekonomisi büyümeye devam etmektedir.

         Talepler dış kaynaklardan iç piyasaya kaymaya başladı ki bunlar yakın dönemde ekonomik büyümenin ana etkenidir. Bütçe fazlası, güçlü işbirliği verimliliğine rağmen, hükümet ve iş dünyası yatırımları hızlandırmak için düşük faiz oranlarından çok az yararlanabilmiştir.

              Ekonomik ve mali kriz dönemi süresince işgücü piyasası kendisini çabuk toparladı ve 2015’te önceki dönemlere göre güçlü kaldı. Çalışan sayısı 2014 yılına göre 330,000 artarak (% 0,8) son on yılın en yüksek rakamı olan 43 milyona ulaştı. Nisan 2016 tarihi itibariyle 43,433 kişi işe alındı, bu rakam Nisan 2015 tarihinde 42,700 olarak gerçekleşmişti.

              İşsizlik oranı 2005 yılında ulaştığı en yüksek noktasından % 40 oranında düşmüş ve 1990 yılındaki birleşmeden beri en düşük seviyeye ulaşmıştır.  2015 yılında kayıtlı işsiz sayısı 2,8 milyondan daha azdır. ILO (Uluslararası Çalışma Örgütü) kayıtlarına göre işsizlik oranı %6,4, Alman resmi kayıtlarına göre ise % 4,6 olarak geçmiştir. Avrupa Birliği içerisinde Almanya genç işsiz sayısında en düşük orana (% 7) (AB ortalaması % 19)sahiptir.

           Mevcut hükümetin işgücü piyasası ile ilgili düzenlemeleri, nükleer enerji döneminin sona ermeye yaklaşması nedeniyle enerji fiyatlarının artması, demografik değişiklikler ve düşük işsizlik rekabetçiliğin azalmasına neden olabilecek en büyük etkenlerdir. Önemli pazarlarda yavaşlama,  Avrupa bölgesinin ekonomik olarak durgunlaşması, ihracatın azalması ve yatırımların düşmesi, tüketicilerin güveninin azalması bütün bunlar büyümenin düşmesine neden olabilir.



PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.

           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder