ALMANYA’YA İHRACATTA UYULMASI GEREKEN BİLGİLER
/ KURALLAR
(13 Ocak 2017)
Temel ekonomik göstergeler ve istatistiklere
göre Almanya Avrupa Birliği içerisinde ihracat için uygun bir pazar olarak
görülmektedir. Almanya dünyanın dördüncü büyük ekonomisine sahiptir, aynı
zamanda AB milli gelirinin beşte birinden fazlasını oluşturmaktadır. Almanya
Türkiye’nin en büyük ticari partnerlerinden biridir ve ihracatta birinci sırada
gelmektedir. Almanya sosyal pazar ekonomisi serbest piyasa ekonomisi
kurallarına göre işlemektedir, ancak hükümet uygulamaları ve geniş sosyal refah
planlanmaları açısından ciddi tedbirler mevcuttur.
Almanya 80,6 milyon nüfusu ile Avrupa
Birliğinin en büyük tüketici potansiyeline sahiptir. Bunun da ötesinde Alman
pazarının önemi sınırları dışına taşmaktadır. Bu muhteşem ticaret hacmi MEDICA,
Hannover Fuarı, CeBIT, Automechanika ve
ITB Turizm etkinlikleri gibi dünyanın en büyük ticari etkinliklerinin
Almanya’da yapılmasını sağlamaktadır.
Ticaret hacmi, tüketici sayısı ve 28 Avrupa
Birliği ülkelerinin tam merkezinde olan coğrafi konumu; Almanya’yı gerek
Avrupa’da gerekse dünya ticaretinde yer almak isteyen ülkeler ve firmalar için
köşe taşı yapmaktadır.
Alman hükümeti; 2016 yılı için ekonomik
büyümeyi % 1,7 olarak tahmin etmektedir ki bu son on yılın ortalaması olan % 1,3’ün
üzerindedir. 2015 yılı Almanya ihracatının azalan büyümesinin baskısına rağmen
birçok analistlerin uzun dönemli tahminleri ile uyumlu olarak Alman ekonomisi
büyümeye devam etmektedir.
Talepler dış kaynaklardan iç piyasaya kaymaya
başladı ki bunlar yakın dönemde ekonomik büyümenin ana etkenidir. Bütçe
fazlası, güçlü işbirliği verimliliğine rağmen, hükümet ve iş dünyası
yatırımları hızlandırmak için düşük faiz oranlarından çok az
yararlanabilmiştir.
Devam
edecek,,,,,,
PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder