5 Şubat 2017 Pazar

Almanya'ya ihracat yapacakların dikkatine,




ALMANYA’YA İHRACATTA UYULMASI GEREKEN BİLGİLER / KURALLAR  
(13 Ocak 2017)

Temel ekonomik göstergeler ve istatistiklere göre Almanya Avrupa Birliği içerisinde ihracat için uygun bir pazar olarak görülmektedir. Almanya dünyanın dördüncü büyük ekonomisine sahiptir, aynı zamanda AB milli gelirinin beşte birinden fazlasını oluşturmaktadır. Almanya Türkiye’nin en büyük ticari partnerlerinden biridir ve ihracatta birinci sırada gelmektedir. Almanya sosyal pazar ekonomisi serbest piyasa ekonomisi kurallarına göre işlemektedir, ancak hükümet uygulamaları ve geniş sosyal refah planlanmaları açısından ciddi tedbirler mevcuttur.

            Almanya 80,6 milyon nüfusu ile Avrupa Birliğinin en büyük tüketici potansiyeline sahiptir. Bunun da ötesinde Alman pazarının önemi sınırları dışına taşmaktadır. Bu muhteşem ticaret hacmi MEDICA, Hannover Fuarı,  CeBIT, Automechanika ve ITB Turizm etkinlikleri gibi dünyanın en büyük ticari etkinliklerinin Almanya’da yapılmasını sağlamaktadır.

Ticaret hacmi, tüketici sayısı ve 28 Avrupa Birliği ülkelerinin tam merkezinde olan coğrafi konumu; Almanya’yı gerek Avrupa’da gerekse dünya ticaretinde yer almak isteyen ülkeler ve firmalar için köşe taşı yapmaktadır.

Alman hükümeti; 2016 yılı için ekonomik büyümeyi % 1,7 olarak tahmin etmektedir ki bu son on yılın ortalaması olan % 1,3’ün üzerindedir. 2015 yılı Almanya ihracatının azalan büyümesinin baskısına rağmen birçok analistlerin uzun dönemli tahminleri ile uyumlu olarak Alman ekonomisi büyümeye devam etmektedir.

            Talepler dış kaynaklardan iç piyasaya kaymaya başladı ki bunlar yakın dönemde ekonomik büyümenin ana etkenidir. Bütçe fazlası, güçlü işbirliği verimliliğine rağmen, hükümet ve iş dünyası yatırımları hızlandırmak için düşük faiz oranlarından çok az yararlanabilmiştir.



Devam edecek,,,,,, 



PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder