ALMANYA
PAZAR ARAŞTIRMASI
Pazarın
Zorlukları
|
Pazar
Fırsatları
|
Pazara Girme Stratejileri
|
Pazarın
Zorlukları
Almanya’nın AB temel tarım politikalarını kabul etmesi ve biotek tarım
ürünleri üzerinde Almanya’nın koymuş olduğu kısıtlamalar pazara giriş için
engel oluşturabilir.
Almanya
AB komisyonuna düzenleyici bazı kuralların azaltılması ve AB üyelerinin
rekabetçiliğini arttırmak için baskı uygulamaktadır. Bu baskılar kuralların çok
karışık olduğunu iddia etmekle birlikte asıl amaç yerli şirketleri korumaktır.
Güvenlik
ve çevre standartları pazara girişte ciddi engel oluşturabilir. Dolayısı ile ihracatçılar ürün standartlarını
çok iyi bilmeli ve uygulamalı, testleri zamanında yaptırmalı ve sertifikalandırmalıdır.
AB standartları çoğunlukla Almanya için de geçerlidir.
Pazar
Fırsatları
Türk
ihracatçılar için Alman pazarı; AB içinde en büyüğüdür ve Avrupa’ya ihraç için çok
sayıda sektörü ile önemli bir yer tutmaktadır.
Türk
şirketleri için Almanya pazarına girmek ve iş yapmanın fiyatı yüksektir. Ancak;
yüksek verimlilik, kaliteli işgücü, kaliteli mühendislik, birinci sınıf altyapı
ve Avrupa’nın merkezinde olmak gibi büyük avantajları vardır.
Yüksek kaliteli modern stilde yenilikçi ürünlerle giriş, örneğin; bilgisayar
ürünleri ve yazılım, elektronik donanım, sağlık ve medikal aletler, sentetik
malzemeler ve otomobil teknolojileri. Avrupa’da internet ulaşımının en yüksek
olduğu Almanya’da çoklu medya, yüksek kaliteli ürünler yaygın olarak
kullanılmaktadır.
Tarım
ürünleri ihracatı da önemli bir stratejidir. Çoğu durumda ürünün kalitesi ve
standartlara uyumu fiyatından daha önemli hale gelmektedir.
Almanya
pazarı merkeziyetçi olmayıp çok çeşitlidir, ilgi alanları ve ürün özellikleri
eyaletten eyalete değişmektedir. Başarılı bir pazara girme stratejisi; güçlü milli
bir pazarın varlığının göstergesi olan bölgesel farklılıkları kesinlikle dikkate
almalıdır.
Tecrübeli
bir tanıtım her Pazar stratejisinin temel unsurudur. Yüksek kaliteli ürünler ve
hizmetler ile rekabetçi bir fiyatlandırma ve satış sonrası hizmetler ile pazarda
yer kapılabilir.
İhracatçılar
için yüksek vergi oranları ve karışık vergilendirme kuralları bir engel
oluşturabilir, ancak indirimler, müsaadeler ve iptaller vergi oranlarında
uluslararası rekabet edebilecek fırsatlar doğurabilir.
İndirimleri,
müsaadeleri, muafiyetleri çok yakından takip etmek Alman pazarında yer
kazandıracak önemli bir kriterdir.
Detaylı bilgi için PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.
Detaylı bilgi için PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder