6 Şubat 2017 Pazartesi

Almanya Pazarında Kazanmak

ALMANYA PAZAR ARAŞTIRMASI
Pazarın Zorlukları
Pazar Fırsatları
Pazara Girme Stratejileri
Pazarın Zorlukları
Almanya’nın AB temel tarım politikalarını kabul etmesi ve biotek tarım ürünleri üzerinde Almanya’nın koymuş olduğu kısıtlamalar pazara giriş için engel oluşturabilir.
Almanya AB komisyonuna düzenleyici bazı kuralların azaltılması ve AB üyelerinin rekabetçiliğini arttırmak için baskı uygulamaktadır. Bu baskılar kuralların çok karışık olduğunu iddia etmekle birlikte asıl amaç yerli şirketleri korumaktır.
Güvenlik ve çevre standartları pazara girişte ciddi engel oluşturabilir.  Dolayısı ile ihracatçılar ürün standartlarını çok iyi bilmeli ve uygulamalı, testleri zamanında yaptırmalı ve sertifikalandırmalıdır. AB standartları çoğunlukla Almanya için de geçerlidir.
Pazar Fırsatları
Türk ihracatçılar için Alman pazarı; AB içinde en büyüğüdür ve Avrupa’ya ihraç için çok sayıda sektörü ile önemli bir yer tutmaktadır.  
Türk şirketleri için Almanya pazarına girmek ve iş yapmanın fiyatı yüksektir. Ancak; yüksek verimlilik, kaliteli işgücü, kaliteli mühendislik, birinci sınıf altyapı ve Avrupa’nın merkezinde olmak gibi büyük avantajları vardır.
Pazara Girme Stratejileri
Yüksek kaliteli modern stilde yenilikçi ürünlerle giriş, örneğin; bilgisayar ürünleri ve yazılım, elektronik donanım, sağlık ve medikal aletler, sentetik malzemeler ve otomobil teknolojileri. Avrupa’da internet ulaşımının en yüksek olduğu Almanya’da çoklu medya, yüksek kaliteli ürünler yaygın olarak kullanılmaktadır.
Tarım ürünleri ihracatı da önemli bir stratejidir. Çoğu durumda ürünün kalitesi ve standartlara uyumu fiyatından daha önemli hale gelmektedir.
Almanya pazarı merkeziyetçi olmayıp çok çeşitlidir, ilgi alanları ve ürün özellikleri eyaletten eyalete değişmektedir. Başarılı bir pazara girme stratejisi; güçlü milli bir pazarın varlığının göstergesi olan bölgesel farklılıkları kesinlikle dikkate almalıdır.  
Tecrübeli bir tanıtım her Pazar stratejisinin temel unsurudur. Yüksek kaliteli ürünler ve hizmetler ile rekabetçi bir fiyatlandırma ve satış sonrası hizmetler ile pazarda yer kapılabilir.
İhracatçılar için yüksek vergi oranları ve karışık vergilendirme kuralları bir engel oluşturabilir, ancak indirimler, müsaadeler ve iptaller vergi oranlarında uluslararası rekabet edebilecek fırsatlar doğurabilir.

İndirimleri, müsaadeleri, muafiyetleri çok yakından takip etmek Alman pazarında yer kazandıracak önemli bir kriterdir. 

Detaylı bilgi için PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder