9 Şubat 2017 Perşembe

Almanya Pazarına Girmek-1

ALMANYA PAZARINA GİRMEK
           


1. Ajans veya Dağıtıcı Kullanmak
Almanya’da dağıtımcı, bayilik ve ajans kullanmak isteyen şirketler; AB ve üye ülkelerin kurallarını dikkate almak zorundadır. Konseyin 86/653/EEC numaralı direktifi; satmak veya satın almak üzere kurulmuş serbest ticaret ajanslarının korunması için minimum standartları oluşturmuştur. Direktif; kuralların getirdiği haklar ve yaptırımları belirler ve ajansların eşit ücretlendirme, sözleşmelerin başlaması ve bitirilişi için kurallar koymuştur. Aynı zamanda ajanslara verilecek güvence ve tazminatlar için bilgi verilmesi ile ilgili hususları düzenler.     
Avrupa Komisyonu Rekabet Direktörlüğü; uluslararası pazarda rekabeti etkin kılmak için düzenlemeler yapmıştır.  Genel olarak 250 çalışandan daha az olan ve yıllık cirosu 50 milyon EUR’ dan az olan şirketler küçük ve orta ölçekli olarak tanımlanır. AB ayrıca pazarın % 10’dan daha küçük payına sahip olanlar için de düzenlemeler yapmıştır. (Komisyon kararı2014/C 291/01).
AB aynı zamanda geç ödemeleri de dikkate alarak düzenleme yapmıştır. Direktif 2011/7/EU numarasıyla etkin hale gelmiş ve AB içindeki bütün ödemeleri kapsamaktadır. İster kamu ister özel olsun özelikle geç ödemelere düzenleme getirmiştir. Direktife göre mal ve hizmet satan ve ödemesini son ödeme tarihinden itibaren 30 gün içinde alamayan satıcılar Avrupa Merkez Bankası faiz oranının % 8 üzerinde olacak şekilde hesaplanacak faizi ve ayrıca 40 Euro geri alma maliyeti olarak tazminatı şart koşmuştur. B2B ödemelerde bu gecikmenin 60 gün olabileceği şartlara ve pazarlığa bağlıdır. Satıcı aynı zamanda ödeme yapılana kadar malın ve hizmetin sahibi olmaya devam eder ve ilave tazminatlar talep edebilir.
2. Ofis Açmak
3. Bayilik
4. Direkt Satış



PazarDanış sitesini ziyaret ediniz.
Devam edecek,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder